Week 1 is voorbij - Reisverslag uit Nordborg, Denemarken van Marieke Jong - WaarBenJij.nu Week 1 is voorbij - Reisverslag uit Nordborg, Denemarken van Marieke Jong - WaarBenJij.nu

Week 1 is voorbij

Door: Marieke de Jong

Blijf op de hoogte en volg Marieke

27 Augustus 2014 | Denemarken, Nordborg

Week 1 is inmiddels voorbij. 20 augustus zijn we aangekomen en inmiddels zijn we de 27e.

Na mijn laatste bericht hebben we mogen genieten van 2 dagen weekend. In dit weekend zijn we op zaterdag naar het Duitse Flensburg geweest. Dit is ongeveer een uurtje rijden vanaf Holm (Nordborg).

Zaterdagavond besloten we te gaan kijken of er ook kroegen in de buurt waren. Uiteindelijk zijn we beland in Bob's Bier Bar in Sønderborg. Hier hebben we voornamelijk mensen bekeken en ons verwonderd over de muziek. Waar het één van 4 jaar terug was was het andere iets moderner. Verder waren er natuurlijk Deense meezingers waar wij, met onze geweldige talenkennis, niets van konden verstaan. Hoogtepunt was toch wel de intro van Pokémon in het Deens!

De zondag hebben we voornamelijk op de bank doorgebracht.

Maandag 25 augustus hebben we foto's gemaakt van onze stagebegeleider, Ib, voor zijn online galerie waar werk van verschillende fotografen te koop is. (www.artibs.com) Het was de bedoeling dat we deze foto zo zouden bewerken dat hij opging in een lucht met wolken en er, van elke fotograaf in de gallerie, één foto rond hem zouden zweven.

Dinsdag 26 augustus.
We hebben beide een versie gemaakt, helaas zijn deze niet gebruikt aangezien hij maandagavond zijn eigen versie gemaakt heeft. Toch zal ik een foto toevoegen waarin ik hem in de lucht heb gephotoshopt.
Het was de bedoeling dat de contouren van de kleding zichtbaar waren.

Naast deze opdracht hadden we de opdracht om een foto te maken voor een cover met als onderwerpen: "unity" & "collaboration". Hierbij hadden we een foto bedacht met een roeiboot voor 4 personen. Ze werken samen om vooruit te komen mede door iemand die achterin de boot aan het coachen is. Om deze foto te kunnen maken hebben we afgesproken met de lokale roeiclub "Roklub Nordborg". Om 18:00 uur zouden we daar aanwezig zijn om de foto's te maken.

Aangezien we nog tijd hadden in de middag en we een bult zagen in een stuk land dat in brand stond, zijn Deborah en ik daarheen gegaan voor foto's. Ook hiervan voeg ik een aantal foto's toe.

De foto's die we van de roeiclub maakten wilden we van bovenaf hebben. Aangezien we op een steiger stonden hadden we een stok, met daarop de camera en een trigger, boven het water gehouden. Deborah kon op afstand de foto's schieten. Dit viel nog niet mee aangezien het moeilijk was de juiste hoek te krijgen. Het was erg zwaar en uiteindelijk zijn de foto's anders geworden dan gedacht. Waarschijnlijk maken we binnenkort een nieuwe afspraak met de roeiclub om het opnieuw te proberen.

Bijgevoegd is nog een foto waarbij we aan het testen waren wat we in beeld kregen bij gebruik van de stok.