Oeps, te druk! - Reisverslag uit Nordborg, Denemarken van Marieke Jong - WaarBenJij.nu Oeps, te druk! - Reisverslag uit Nordborg, Denemarken van Marieke Jong - WaarBenJij.nu

Oeps, te druk!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

10 September 2014 | Denemarken, Nordborg

We hebben het aardig druk gehad, hierdoor heb ik niet altijd tijd gehad om iets te schrijven. Aangezien ik vanaf 2 september niks meer geplaatst heb wordt dit waarschijnlijk een lang verhaal. Bereid je dus vast voor ;)

Dinsdag 2 september was een normale dag, foto's uitzoeken en bewerken. Hier zijn we de hele dag mee bezig geweest. Aan het einde van de dag kregen we feedback op ons werk.

Woensdag 3 september, we begonnen zoals altijd achter de computer in het kantoor. Het was echter zulk mooi weer dat Ib besloot dat hij ons het eiland wilde laten zien. Hierbij kwamen we onder andere bij een vuurtoren. Hier zijn we in geweest en hebben we foto's gemaakt. Een voorbeeld hiervan zal ik bij dit verslag voegen.

Donderdag was vrijwel hetzelfde als dinsdag, alleen waren we nu bezig met de cover voor de opdracht met als onderwerp; "Unity" Dit was een externe opdracht die Ib naar ons had doorgespeeld. Hiervoor hadden we de foto's met de roeiboot gemaakt. De tekst was inmiddels bekent, deze moest dus geplaatst worden. Ik en Deborah maakten ieder een eigen versie, zo hadden ze keus.

Vrijdag 5 september was onze "vrije" dag. We moesten boodschappen halen aangezien we nog steeds mensen zijn. En ja, mensen moeten eten! Onze boodschappen halen we bij Citti in Flensburg. Niet alleen omdat het goedkoper is, maar hier kunnen we ook met Euro's betalen.

Zaterdag gingen we naar de een rally; Rally Odder. Hier hebben we eerst de verschillende routes achterstevoren verkent om de goede plekken te markeren waar we konden fotograferen. Aangezien ik voorin zat kreeg ik de taak om, aan de hand van de kaarten die hij had, naar de routes te navigeren. Dit ging voor mijn doen eigenlijk best goed! Als een professionele amateur "Co-driver" heb ik het voor elkaar gekregen om, misschien niet helemaal vlekkeloos, naar alle plekken te navigeren.

Tijndens de rally bleven we per heat op één locatie aanwezig. Onze eerste stop was een "jump". Hier kwam de auto's stuk voor stuk van de grond. Deze plek was erg mooi aangezien de auto's vlak voor je neus neerkomen. Later in de rally op een locatie bij een bocht raakte één van de rijders de macht over het stuur kwijt en belandde voor de neus van Ib en Jokum terecht. Oja, Jokum was een andere (amateur)fotograaf die die dag met ons mee ging. Hij had als aardig wat ervaring met het fotograferen bij rally's.

Helaas voor mij was de finish pas 's avonds en had ik mijn opzetflitser niet meegenomen. Hierdoor moest ik improviseren en het licht van de videocamera's proberen te gebruiken die bezig waren met het filmen van de rijders. Dit werkte niet optimaal.

Al met al was het een erg lange dag, na de rally zijn we naar de McDonald's gegaan om veel te laat nog eens wat te gaan eten. Half 12 waren we terug in Nordborg. Een dag van 17 uren.

Zondag hebben we wat van onze spullen gepakt aangezien er dinsdag andere mensen in het huisje komen waar wij zitten. Deze mensen hadden het al geboekt voor wij er waren, dus helaas moeten we tot vrijdagmiddag ons plekje afstaan.

Maandag 7 september was ons reisje naar Kopenhagen! Kwart over 7 's ochtends vertrokken we richting de veerboot die ons naar Fyn zou brengen. Een overtocht van zo'n drie kwartier. Eenmaal aangekomen op Fyn was het een rit van iets meer dan een uur naar Kopenhagen. Hier had Ib afgesproken met iemand voor een meeting, deze man die trouwens Flemming heet, ging over niet al te lange tijd naar Singapore. We waren echter te vroeg dus zijn we de winkelstraat door geweest in Kopenhagen, waar ze o.a een Disney winkel hebben en een, hoe kan het ook anders, LEGO winkel!

Uiteindelijk moesten we terug voor de meeting. Flemming zou bij een restaurant wachten, dit is waar we hem dan ook troffen. De meeting was niet langer dan een half uur, aangezien hij nog een andere afspraak had.

We hadden naast deze afspraak nog een afspraak. Ib had een fiets meegenomen voor iemand die tevens in Kopenhagen woont. Ook hiervoor waren we te vroeg, hij kwam namelijk net terug met een vliegtuig en zou pas over een uur terug zijn. Vanwege de ruime tijd hebben we een stukje omgereden.

De fiets bleken we af te moeten leveren bij iemand die ook Flemming heet! Veelvoorkomende voornaam blijkbaar, maar goed. Hij nodigde ons uit om wat te drinken.

Nadat we vertrokken richting de veerboot, kwamen we erachter dat we de boot van 5 uur niet meer gingen halen, dus vonden we het tijd voor een ijsje. Eenmaal op de veerboot konden we genieten van de zonsondergang boven een eiland, een erg mooi uitzicht. Helaas had ik mijn camera in de auto op het beneden dek laten liggen.

Al met al nog best een druk weekje. Zo te zien valt het ook nog redelijk mee met de lengte van deze tekst.. Ik dacht toch echt dat ik meer te vertellen had...

Wil je meer foto's zien van mijn periode hier en wanneer ik terug ben? Like dan mijn fotografiepagina! http://www.facebook.com/mdejongfoto

Aangezien het huisje waar wij in verblijven al geboekt was voor dinsdag t/m vrijdag moesten we de laatste spullen pakken en schoonmaken. De andere gasten zouden rond 3 uur arriveren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Voor mijn opleiding (fotografie) ben ik 10 weken op stage in Denemarken, Nordborg. Hier loop ik, samen met een klasgenootje, stage bij Ib Trebbien.

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 3084

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 31 Oktober 2014

Stage Denemarken

Landen bezocht: