De eerste dagen in Danmark - Reisverslag uit Nordborg, Denemarken van Marieke Jong - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Danmark - Reisverslag uit Nordborg, Denemarken van Marieke Jong - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Danmark

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 Augustus 2014 | Denemarken, Nordborg

Woensdag 20 augustus ben ik om 7 uur vertrokken uit Woudsend om vervolgens in Tjalleberd samen te komen met Deborah. Samen zijn we rond kwart voor 8 vertrokken richting Nordborg voor stage.

Na een rit die langer duurde dan gepland zijn we uiteindelijk aangekomen in Holm, vlakbij Nordborg. Hier ontmoetten we Ib Trebbien. De eerste dag bestond voornamelijk uit rijden, kennis maken, praten en onze spullen uitpakken.

Dag 2:

Vandaag zijn we in Sønderborg geweest. Ib moest zijn schoonmoeder meenemen naar de dokter, dus kregen wij de opdracht de omgeving te verkennen.

Sønderborg is een mooie plaats met een grote winkelstraat en een haven. We zijn eerst geld wezen pinnen, wat bij mij niet meteen lukte. Daarna zijn de de winkelstraten door geweest en bij de haven wezen kijken. Hier zagen we allemaal kwallen aan de oppervlakte zwemmen. Toen we eendjes aan zagen komen wilden we ze het liefst waarschuwen zodat ze niet gestoken moesten worden door de kwallen. Echter, in plaats van weg zwemmen begonnen ze de kwal te eten!

Een heel bijzonder gezicht in een mooie plaats. De haven was goed bevolkt met verscheidene zeilboten. De haven is omringd door de kleurrijke huisjes, welke soms plaats hebben moeten maken voor moderne gebouwen zoals het nieuwe theater en de universiteit.

Ten slotte liepen we richting de kust waar regenbuien richting de stad trokken, op dat moment werden we ook weer opgepikt door Ib.

We hebben nog een rondrit door de omgeving gedaan, waarbij Ib verhalen vertelde over de tijd van de Vikingen en oorlogen die in het gebied zijn geweest.

Eenmaal terug bij het huis hebben we nog wat gediscussieerd over foto's en was de dag alweer voorbij.

Dag 3:

Ib heeft ons gevraagd wat van ons werk te laten zien. Ik heb mijn harde schijf genomen en een selectie gemaakt van foto's van voor de opleiding tot nu. Gelukkig kreeg ik positieve feedback en goede tips. In de tussentijd volgden we een F1 wedstrijd die plaatsvond bij Spa Francorchamps en een rallywedstrijd in Duitsland.

Nadat de foto's besproken waren en de races afgelopen hebben we kleurnegatieven bewerkt die Ib had gefotografeerd. De originele foto's waren gemaakt bij de Master Rally waarin ze deelnamen met 3 Citroën Berlingo's .

Nu hebben we weekend, dat betekend dat we de omgeving gaan verkennen!

Binnen niet al te lange tijd zal er nog een verslag volgen, maar voor nu: FIJN WEEKEND!