Twee dagen 'stilte" voor het raceweekend - Reisverslag uit Nordborg, Denemarken van Marieke Jong - WaarBenJij.nu Twee dagen 'stilte" voor het raceweekend - Reisverslag uit Nordborg, Denemarken van Marieke Jong - WaarBenJij.nu

Twee dagen 'stilte" voor het raceweekend

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 September 2014 | Denemarken, Nordborg

Donderdag 28 augustus zijn we met Ib mee gegaan op zijn zoektocht naar schoenen. Tegelijkertijd was ik op zoek naar laarzen en Deborah naar een regenpak. Zaterdag zouden we naar een offroad rally gaan en het weerbericht voorspelde veel nattigheid.

Natuurlijk wist ik voordat ik weg ging dat laarzen geen overbodige luxe zouden zijn, alleen met mijn chaotische manier van inpakken was ik ze vergeten.

De zoektocht begon in Flensburg (Duitsland), hier vond Ib zijn schoenen. Ik dacht ook mijn laarzen gevonden te hebben (voor een redelijke prijs), echter bleek dit uiteindelijk niet zo te zijn. De enige laarzen in mijn maat waren een onpaar, waarvan de linker laars natuurlijk te klein was! Naast deze zoektocht had Ib nog wat boodschappen nodig en zijn we ook bij CittiMarkt geweest, een overdekt winkelcentrum met een gigantische supermarkt.

Vervolgens moest Ib zijn schoonmoeder naar het ziekenhuis brengen in Sønderborg. Hier vlakbij was een winkelcentrum met onder andere een Bilka. Dit is te vergelijken met een Hema/V&D maar dan goedkoper. Ook hier hadden ze laarzen, alleen aangezien ik enkel een tweede paar nodig had en ik omgerekend €25,- wel erg duur vond voor een tweede paar.. (Nederlanders... tsja)

Toen we terug kwamen in Nordborg was het inmiddels de moeite niet meer om nog bezig te gaan met foto's, dus kregen we de rest van de dag vrij.

Vrijdag 29 augustus zijn Deborah en ik opnieuw opzoek gegaan naar laarzen en een regenpak, aangezien het weer er niet beter op leek te worden en we twee dagen niet in Nordborg zouden zijn.

Uiteindelijk na lang zoeken hebben we beide uiteindelijk niet gevonden wat we wilden, maar wel een goed alternatief. Ik heb stevige schoenen gekocht die waterdicht waren en tevens geschikt om te wandelen. Deborah vond een poncho die wel binnen haar prijsklasse viel.

We zijn alleen zo lang op zoek geweest dat we pas iets voor zessen terug waren (oeps!)

HET RACEWEEKEND

Zaterdag 30 augustus zou ik normaal gesproken bij het broertje van mijn vriend op verjaardag zijn geweest.. Vandaag was een compleet andere dag.

We vertrokken om 6 uur ('s ochtends), wat voor mij als niet-ochtendmens best knap is, richting Svebølle. Na een rit van ongeveer drie uren kwamen we aan bij een terrein met voornamelijk zand, kiezels en grote stenen. Hier werden we ontvangen in een tent, waar de hesjes aan kregen zodat we goed zichtbaar waren. Vervolgens zijn we rond gaan lopen over de baan, soms kwam er een 4x4 monster op je af gereden, dit maakte het ook wel interessant.

Wat het weer betrof hadden we het getroffen, het enige wat jammer was, was dat er van de 20 auto's soms helemaal geen te zien was. Ib vertelde dat het normaal gesproken fascinerender was en dat er om de 3 minuten een auto langs zou moeten komen. Nu bleven ze allemaal een beetje bij elkaar.

Rond half 4 begon het te regenen en ondanks de regenkleding zijn we terug gegaan naar de tent. We besloten dat we niet verder zouden gaan fotograferen, aangezien het minder interessant was dan het zou moeten zijn. Om 5 uur zijn we vertrokken.

Zondag zouden we gaan fotograferen bij het Jyllandsringen circuit in Silkeborg. Dit was de reden waarom we niet terug gingen naar Nordborg, maar verbleven in een bed & breakfast in Ry. Zo konden we 's ochtends rustig aan doen en dan vertrekken naar het circuit.

Eenmaal aangekomen bij de bed & breakfast werden we vriendelijk ontvangen door Ruth, die ons naar de kamers begeleidde. Deze Bed & Breakfast is zeker een aanrader. Bijgevoegd de link: (http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g227596-d3220037-Reviews-Lyngvej_6_Ry_Bed_Breakfast-Ry_Horsens_East_Jutland_Jutland.html)

Zondag hadden we ons ontbijt om 8 uur, eenmaal gegeten besloten we onze spullen te pakken en vertrokken we naar het circuit.

Aangezien ik nog nooit op een circuit was geweest had ik geen idee wat ik moest verwachten, maar ik weet nu dat het voor herhaling vatbaar is.

Voordeel als je als fotograaf komt is dat je op heel andere plekken bij de baan mag komen dan normaal. Het fotograferen was best lastig soms, maar gelukkig heb ik een aantal jaren kunnen oefenen met snel bewegende vaartuigen dankzij mijn broertje. Hij heeft als hobby het varen met RC Powerboats, hier ben ik regelmatig geweest om te fotograferen.

Over het fotograferen zelf zal ik niet teveel vertellen, de foto's die ik bij dit stukje zal toevoegen zeggen, hopelijk, genoeg.

Na een lange dag op het circuit was het tijd om terug te gaan naar Nordborg.

Maandag 1 september was de dag om alle foto's te sorteren, selectere, bewerken en verwerken. Met meer dan 900 foto's valt dit niet mee. Vandaag zal ik daarom nogmaals mijn selectie van 125 foto's kleiner te maken. De mensen op Facebook kunnen de foto's wel (bijna) allemaal bewonderen. Ga hiervoor naar mijn pagina: http://www.facebook.com/mdejongfoto

Als je dan toch een kijkje neemt, like mijn pagina dan ook even en blijf op de hoogte van alle nieuwe foto's!

  • 02 September 2014 - 14:06

    Nieneke:

    Ik wist niet dat je op Waarbenjenu zit. Leuk! Zo te zien heb je het wel naar je zin daar in Denemarken. Geniet er maar van.

    Groeten uit Sneek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Voor mijn opleiding (fotografie) ben ik 10 weken op stage in Denemarken, Nordborg. Hier loop ik, samen met een klasgenootje, stage bij Ib Trebbien.

Actief sinds 20 Aug. 2014
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 3074

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 31 Oktober 2014

Stage Denemarken

Landen bezocht: